loading...
neesaagp30
hp بازدید : 2009 شنبه 21 تیر 1393 نظرات (1)

استفاده ازzoom ,handبرای بزگنمایی یک بخش ازصفحه

پس از تعیین محدوده ، بر روی بوک مارک کلیکراست نمایید و گزینه set as destinationرا انتخاب کنید.با این کار پنجره ای باز می‌شود و از شما پرسیده می‌شود آیا مطمئن هستید می‌خواهید مقصد بوکمارک انتخاب شده را روی این مکان قرار داده شود ؟ که با انتخاب Yes مقصد جدید برای بوکمارک انتخاب می‌شود و با اتنخاب No همان مقصد قبلی در نظر گرفته می شود.

 

برای امتحان تغییر مقصد ، ایتدا بر روی نزدیک ترین بوکمارک کلیک و سپس بر روی همان بوکمارک کلیک کنید .

ایجاد انشعاب برای بوکمارک

برای منشعب کردن بوکمارک یا به بیان دیگر قرار دادن بوکمارکهای جزئی در زیر بوکمارکهای کلی‌تر ،به عنوان مثال در یک کتاب درسی برای تیترهای مطالب هر فصل بوکمارک ساخته و در زیر بوکمارک آن فصل قرار دهید تا هم بوکمارکها مرتب و دسته بندی شوند و دسترسی به جزئیات هر فصل آسانتر گردد؛به ترتیبی که در ادامه می آید عمل نمایید.

برای اضافه کردن یک بوکمارک به عنوان انشعابی از بوکمارک دیگر - مثلاً برای آنکه بوکمارک مساله هارا به زیر بوکمارک فصل اول کتاب درسی انتقال دهید- کافی است بر روی بوکمارک مساله ها کلیک و با درگ کردن آن را بر روی بوکمارک فصل اول قرار هید در زمان درگ کردن مثلث سیاه رنگ راهنمای درگ به شما کمک می‌کند تا بوکمارک را دقیقاً روی بوکمارک مقصد قرار دهید وقتی به انجام صحیح این کار مطمئن شدید دست خود را از روی کلیک موس رها کنید .بدین ترتیب علامت + در کنار بوکمارک فصل اول قرار می‌گیرد و بوکمارک مساله ها به عنوان یک انشعاب یا زیربوکمارک از بوکمارک فصل اول قرار داده می شود. مراحل ساخت بوکمارک جزئی مساله ها و قرار دادن آن به عنوان انشعابی از بوکمارک فصل یک را در تصاویر می بینید.

در صورتی که بخواهید بوکمارک درگ شده به جای اول خود باز گردد با دستور Undo –فشردن همزمان Control , Z -و اگر بخواهیدبوکمارک منشعب شده را به بوکمارک مستقل تبدیل نمایید باید آن را دوباره طوری درگ کنید که علامت مثلث راهنما زیر علامت منفی کنار بوکمارک فصل1 قرار گیرد.بدین ترتیب بوکمارک مساله ها به عنوان بوکمارکی مستقل به نمایش در می آید.

راه آسانتر :

استفاده از روش رونوشت و جایگذاری –Cut+Paste- ، یعنی بوکمارکهای مورد نظر را انتخاب و سپس با کلیک راست روی یکی و انتخاب گزینه -Cut- ، بر روی بوکمارک کلی تر کلیک راست نمایید و گزینه - Paste Under Selected Bookmark- را انتخاب کنید. توجه کنید که گزینه بعدی یعنی -Paste After Selected Bookmark – بوکمارکهای -cut- شده را بعد از بوکمارک مورد نظر قرار می دهد

تغییر ظاهر بوکمارک

در صورتی که بخواهید سایز بوکمارکها را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر نمایید ، باکلیک روی آیکون Optionsو انتخاب گزینه Text Size از بین سه گزینه Small کوچک ، Medium متوسط و Large بزرگ ، اندازه مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

تغییر رنگ یا تغییر بزرگنمایی فونت بوکمارک

وقتی بخواهید یک فایل پی دی اف حجیم را به دوست خود معرفی نمایید و بخواهید هم توجه او را به یک قسمت جلب نمایید و هم او بتواند از میان انبوه بوکمارکها به راحتی آن را پیدا نماید می‌توانید از این تغییرات کمک بگیرید.از دو طریق می-توان این تغییرات را انجام داد:

راه اول : ابتدا روی بوک مارک مورد نظر کلیک کنید و سپس روی شمایل Options درستون Bookmarksکلیک و در پنجره بازشده Propertiesرا انتخاب کنید. در پنجره باز شده یBookmark Propertiesدر سربرگAppearanceمی توانید سبک Styleو رنگColor را تعیین کنید و با کلیک بر Okتغییرات را تایید نمایید.

راه دوم :رایت کلیک بر روی بوکمارک مورد نظر و انتخاب گزینه Propertiesمانند بالا تغییرات را ایجاد نمود.برای اِعمال تغییرات ایجاد شده برای دیگر بوکمارکها روی بوکمارک تغییر داده شده رایت کلیک کنید وگزینه Use Current Appearance as Defaultرا برگزینید.

 

اگر ازابتدا مایل بودید ظاهر تمام بوکمارکها را تغییر دهید ، باکلیک روی یکی از آنها و سپس فشردن همزمان کلیدهای Ctrl , A، همه را انتخاب کنید سپس مسیر Options > propertiesرا دنبال کنید و تغییرات را مانند بالا اما این بار روی همه بوکمارکها انجام دهید.

تنظیم تغییرات به عنوان پیش فرض :اگر مانند بالا در ظاهر بوکمارک تغییر ایجاد کردید مثلاً آن بوکمارک را Bold کردید یا رنگ آن را تغییر دادید و بخواهید از این پس تمام بوکمارکهایی را که می سازید با این تغییرات ساخته شود ،روی آن بوکمارک کلیک راست کرده وگزینه Use Current Appearance as New Default را انتخاب کنید.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط محمودی در تاریخ 1397/02/24 و 12:46 دقیقه ارسال شده است

سلام
بسیار عالی، مفید و کاربردی
از توضیحات جامع شما متشکرم
شاد وبرقرار باشید.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 435
  • بازدید کلی : 4,315